pari-pari Aifa

About Me

My photo
perempuan yang hidup dalam kenangan :)

Saturday, September 24, 2011

cinta muka buku part 2 : muntah hijau

Assalammualaikum dan salam sayang semua... :)

saja je nak update entry ni lewat malam sikit..eh dah pagi la...baru lah feeling lebih-lebih sikit kan?haha!

satu ayat je aku nak kata.. "Hari ini dalam sejarah" ok merepek di pagi hari..haha

teheee~ saja je...actually today was a great day bagi aku...macam-macam perkara berlaku...ditengah-tengah kekalutan mengulangkaji pelajaran untuk exam minggu depan,ada lagi benda yang membuatkan aku tersenyum sepanjang hari..

Nak cerita pasal Date sebenarnya..tapi malu....hee mengadalah kau aifa!
aku hari ni  berjoli  berdating dengan en SS...kitorang take decision untuk berjumpa di Times Square.

awal-awal jumpa lagi aku dah dok merajuk dengan dia pasal hal yang remeh temeh (biasalah kunun nak manja-manja)

pasal melintas jalan je pon..mulut aku boleh jadi penyangkut hanger..tapi a few hour  minute lepas tu baiklah semula.. :)

Tapi memang best lah tadi...sebab kitorang berjalan sakan....sampai tak ingat lusa exam XD..(ingat lah sikit-sikit)

Kami take decision untuk tak tengok wayang...sebab bagi kitorang tengok wayang tu macam nothing la..sebab masing-masing fokus on movie and masing-masing diam...so lack of communication di situ ye.Better jalan-jalan..makan-makan sampai termuntah..so banyak lah cerita yang nak dikongsikan.. :)

apa motif si hazim buat macam ni pon aku tak tahu.. =.=

Around pukul 12.30 tgahari tu,kami pergi melantak kat McDonald Sungei Wang memandang kan perut  hazim  aku sudah berkeroncong menyanyikan lagu keroncong,so Hazim bawa aku makan kat MacD...so,apa lagi..BIG MAC satu bang + aiskrim ! nyum! my feveret tu....

After that,kami pon berjalan lah sekitar sungei wang melihat telatah anak-anak muda berpakaian pelik...sangat pelik..sampai hazim kata,tu lah type budak-budak pavi.. (si hazim penyokong anti pavi kids) HAHA...
Pastu hazim kata lah....nak pergi tengok budak-budak pavi tak?aku pon dengan bersungguhnya mahu lah...before sampai Pavi,kami singgah di Bukit Bintang and kebetulan pula masa tu ada function apa ntah..F&N punya karnival...ada awal asyaari!  ensem! 

Awal on stage...gambar kecik la memandangkan aku tak mampu beli  DSLR lagi..sobs~

sangat seronok dapat balloon from F&N.Terasa sangat comel membawa balloon berjalan-jalan..tapi terpaksa kami lepaskan sebab nak melintas jalan susah (once again..prob melintas jalan)
si hazim yang kepanasan...kena paksa ambil gambar..haha!

yang bestnya,kita boleh ambil air F&N free je bai....kalau minuman free semua sedap..haha! saja je promo padahal hazim yang habiskan memandangkan i ni tak suka sangat air manis...ki3..

Lepas puan kami di karnival tu,kami meneruskan perjalanan lagi ke destinasi yang di tuju (macam ayat laporan lawatan masa sekolah rendah)

sesampainya di Pavi,perkara utama yang kami cari...pavi kids..motip!!!

Pastu aku nampak lah ada waterfront kat entrance pavi tu..beriya-iya nak ambil gambar..tapi tak jadi sebab takot-takot dicop budak pavi XD...ahahaha!

macam cantik background dia...hye abg temok-temok comel! :)

ada gaya bloggers tak bergambar kat sini?haha! :)

ok....agak mengecewakan sebab tak dapat tengok gaya-gaya menarik budak Pavi..sobs..tapi....jeng-jeng!

"sayang...cuba tengok tu.."

what i saw in front my eyes ialah....
lebih kurang macam ni lah..


hadoiii...dan aku just boleh kata... "oooo...pelik sungguh.."

OK aku nak skip cerita..takot kontroversi pulak nanti..hehehe...

Di Times Square..

Sempat lah jugak aku beli satu handbag...perempuan...mesti beli at least satu barang..haha!

makan di Wendys..sedap!!! Pasta ! love it!

Then tengah-tengah makan ni...hazim kata lah...dia nak pergi solat asar dulu memandangkan masa tu dah jam 6.00 petang...dia suruh aku tunggu dekat restoran tu je...so aku pon macam angguk je lah memandangkan aku tengah khusyuk makan pasta tu....

after dia pergi,aku macam pelik.....sebab..wendys tu kire kat tingkat ground floor i think and surau tingkat 8...haishh takkan dia nak tinggalkan aku?what about me!!!

so,dalam masa menunggu dia tu,aku pon belek-belek camera aku and terbongkang  bersandar kekenyangan.....

half and hours later,

Terkujat gigirl sebab tetiba sebelah aku ada Teddy bear besar punya berwarna pink! and spontaneously aku peluk teddy bear tu tanpa segan silu dan tak tahu malunye...

guess what..hazim gave suprised yang tak berapa suprised tu pada aku...hehe...

dear hazim...actually i dah tahu yang u mesti belikan i something sebab muka u tu told me everything.,,,gaga!

tak apalah...i appreciate it very-very much!!!

muka control excited dapat bebear pink!!!!!!!!!!!! macam dalam mimpi pulak...

thanks hazim....amboii..habiskan pasta syg nampak..balas dendam ke bang oii..haha :)
thx dear...you always make me smile...make me laugh and kadang-kadang make me tacink..haha!



for those yang tak suka baca this entry korang boleh tutup mata atau tutup komputer...this entry untuk kenangan aku dan dia..mungkin untuk anak cucu?bahahah! berangan....yang muntah hijau tu,silalah muntah..aku tak bertangunggjawab..not me..not me..haha!

ok..thats all..bubui...salam sayang guys :)

kasih sayang oleh ;

Thursday, September 22, 2011

Randomly about my exam,Research and clinical Attachment

assalammualaikum dan salam sayang all readers :)

hari ini kita nak cakap pasal apa ye?haha! thought block sudah ni...

eh-eh! apa nie..kenapa tetiba jadual exam Mid semester ada tepek kat sini besor-besor!! sengaja lah tu nak remindkan aku tentang exam yang akan berlangsung 26hb ni..huhuh...
semester ni aku ada 7 paper yang aku perlu struggle...and semester ni aku akan buat praktikal di HOSPITAL MELAKA dalam bidang psychiatric (orang gila)
my mom sejak dua menjak tahu akan buat praktikal dalam psy ni selalu sangat ceritakan benda yang seram-seram kat aku..contohnya, "ika..mama ada baca berita,orang gila ni dia korek mata pesakit lain then genggam biji mata tu sampai pecah." Then aku pon macam terkedu,membisu..and aku pon cakap "Mama...jangan lah takutkan ika...sebab tu ika ni penakot nak bawa motor sekarang ni..sebab mama selalu takotkan ika dengan cerita-cerita accident ni.." 

Insyaallah kalau niat kita ikhlas,segalanya akan dipermudahkan..amin... :)

ok...aku tak ada tajuk yang spesifik untuk kali ini...just semuanya pasal keberlambakan  kerja-kerja yang bertimbun di samping exam yang bakal tiba dan segala-galanya macam hiruk pikuk bagi aku sekarang ni..

and i'm so glad sebab as we are the first batch yang guna format baru dalam pembelajaran,kami different from our senior...Memandangkan kami ada 7 subjek tu struggle of,our research telah dipermudahkan...and guess what,kitorang just buat pair or bertiga and do only ONE research.OO...kurang sedikit beban kami ni....

Aku telah berpasangan dengan my only best boyfriend (i mean kawan lelaki yang paling rapat lah)..glad sebab kami sememangnya sudah serasi antara satu sama lain as both of us are MPP (ayat poyo).and FYI,dy adalah Setiusaha MPP kolej...bangga sikit.haha!and dia ni rajin + pandai..syukur lah dapat ko daryl..haha! boleh ketuk aku bila aku malas! ngehehe~


besides him masa dinner last semester

ohh daryl....gambar yang paling skema aku stalk dr FB ko..ahha!

OK...aku dan si daryl telah memilih tajuk :

KESAN INSOMNIA TERHADAP KEUPAYAAN WARGA EMAS UNTUK MELAKUKAN AKTIVITI HARIAN (ADL) 

@

EFFECT OF INSOMNIA AMONG ELDERLY THAT CAN AFFECT THIER ABILITY IN ACTIVITY DAILY LIVING (ADL)

Itu lah tajuk kami..dan sekarang ni..kami dalam proses untuk menyiapkan proposal research...
adakah kami berjaya menjadi penyelidik yang terkemuka! cewah! berangan habis...haha!

ok lah itu sahaja...sekarang jam menunjukkan pukul 1.40 pagi..dan saya masih menghadapi nota yang tak mungkin habis dibaca.. =.=

ok..bye-bye..salam :)


p/s  : sabtu ini aku akan bertemu si dia shaheizy sam sebelum aku pergi praktikal ..insyaAllah.... :) 



kasih sayang oleh ;

Sunday, September 18, 2011

ASMOT 2011

assalammualaikum dan salam sayang readers....

ok entry kali ini aku nak sharing sikit event yang telah aku pergi semalam iaitu Academic Symposium Of Malaysia Occupational Therapy Students (ASMOT 2011) mahu tak semput nak sebut nama event nie..haha!

ok event ini berlangsung di DK500 UiTM Puncak Alam.

dah macam laporan lawatan pulak aku buat entry kali ini kan..tak apa lah asalkan niat ingin berkongsi..hehe :)

This event should be started at 8.00 a.m but our bus driver lambat..so around 8.45 cam tu baru bertolak.huhu..

nak jadikan kisah yang agak tak berapa nak serabut...Night before that event aku tido lambat..aku tido around 3.00 a.m..so,pagi tu memang tak sedar alarm..perh! gelabah habis sebab tengok jam dah pukul 7.15 pagi..and ktorg kena kumpul pada pukul 7.30 pagi..

so i took my bath tak sampai 5 minit and doing all thing dalam masa tak sampai 15 minit.wow! pencapaian terbaekkk..haha!

Then bergegas kumpul depan audi..tengok-tengok diorang masih relax2 makan roti dengan jem kaya..pffss =.=

penat-penatnya aku bersiap macam train tadi..huh..pak cik bus pon masih selamba mengeteh minum air teh tarik sama roti canai (hyperbola pulak aku)

Tengah sesedap tunggu bus,ok ni rahsia korang tau..

OMG! i wore a wrong uniform! no i mean i wore uniform aku yang koyak!!! macam mana ni! although its not so obvious,tapi still nampak if i raised my hand! koyak kat ketiak baktu!

So,memang macam pelik lah sebab sepanjang hari aku pakai cardigen hitam untuk cover baju itu..panas terik pon aku tetap bertahan..pfss ni gara-gara nak cepat lah ni! main ambil je baju apa-apa!

so,skip cerita,ktorang sampai ke UiTM around 9.30 a.m i think...thanks a lot to organizers yang setia menunggu kami :)

A warm welcome from the organizers to us...tak lekang senyuman diorang tau..

Guess what,im so impressed and excited since this is my first time jejakkan kaki di sana..The view is sooo enchanting!! best-best!

The most excited moment bila bertemu dengan kawan-kawan yang selama ni kita kenal melalui FB then dapat jumpa in our real life. :) and not forget..gembira dapat jumpa Dumex..sebab kami pernah praktikal sama-sama dulu.. :)


ni gambar before bertolak..actually yang belakang tu tengah tempered sebab saya lindung mereka nak ambil gambar..tehee~~
tadaaa! i meet Hafizah @ dumex there...hehe..miss her so much!!! dia ni student UITM.. :)
ooooo tidak lupa jugak...makanan yang disediakan pon enak-enak belaka dong...such a comfortable place untuk saya makan! :)
sepanjang hari tersebut,kami melihat prensentation research oleh KSKB nad UiTM presenter..wah! best! mencabar! tabik dengan keberanian mereka present in english..kalau aku lah..terjun pentas lah jawabnya..Guess what,diorang present depan prof,lecturer,therapist,Doc..waaaahhh!!! @_@
my senior yang participate in poster presentation :) kak oja and kak atikah nabila...

bila berada di tempat orang,haruslah mengambil gambar untuk dijadikan kenangan :)

owhh yang lelaki tu one of my FB's friend..his name is Fahmi...dia jadi moderator that day...besides him yang aku jumpa ialah aiman...tu pon dia yang tegur aku.. "aifa kan?" ecehhh macam terkenal plop.bahahha!

UiTM di hati mereka and KSKB di hati ku :)


Lastly,we gain so much knowledge ( i think) about this event....gerun pon ada jugak sebab kami akan buat research jugak nanti...and sekarang dalam proses menyiapkan proposal untuk research...fuhhh~


ok..till then..bye-bye..assalammualaikum :)


kasih sayang oleh ;

Friday, September 16, 2011

korang tak kenal aku ke?aku tacink. :p


assalammualaikum dan salam sayang semua pembaca...

macam tak percaya bila aku update blog...dah berminggu tak update ni...hehe sorry guys...

ok..kali ni aku nak wat entry sesimple yang mungkin lah.malas nak penat-penat kan jari menulis,otak berfikir,mata membaca kan.hehe

ok..aifa nak share....

 PERKARA YANG ANDA TIDAK TAHU TENTANG CIK AIFA :

muka ceria setepek untuk korang..ngee
  • bila masuk toilet asrama WAJIB tak pakai spec mata @ contact lense.Sebab aku ni jenis penggeli...aku tak sanggup tengok benda-benda dalam toilet yang tidak sepatutnya macam TETTT....huh shit! kalau tak,memang tak jejak lah aku kat toilet tu.

  • once korang kata korang nak beritahu sesuatu kat aku,korang WAJIB beritahu..kalau tak,aku akan muncung mulut macam hanger baju sehari suntuk sampai korang beritahu aku.so...carefull ar! haha!

  • aku tak akan keluar rumah dengan tak mandi.WAJIB mandi ok.

  • aku akan pakai celak walaupon aku setakat nak pergi cafe dan itu memang kebiasaan aku sejak dari kecik lagi dipakaikan celak oleh mak aku.So,pada sesiapa yang tak suka tengok aku pakai celak tu,ko boleh tutup mata ko ok.

  • bila aku marah,aku akan diam.bila aku geram,aku akan menangis.

  • aku akan rasa sensitif bila aku cakap dengan orang,orang tak tengok muka aku.Dan aku akan rasa tersinggung jika orang menegur aku secara kasar dan ayat menyakitkan hati.

  • boleh menjadi shopaholic kalau ada duit yang banyak.agak boros kot.tapi masih boleh dikawal.

  • tidak gemar masuk kedai branded @ berjenama sebab akan rasa diri ni tak layak masuk kedai sebegitu.

  • merupakan pembeli setia di kedai baju Thailand bila elaun masuk.

  • malu bila berhadapan dengan orang yang baru dikenali dan menjadi seorang yang peramah bila dengan kawan-kawan lama.

  • suka kan kejutan dan amat menghargai pemberian orang, (please alert ye en boyfriend) HAHA

  • mudah tersentuh bila melihat penderitaan,kesusahan orang lain..especially budak kecik yang kena dera,wanita kena bunuh,remaja yang meninggal pada usia muda,orang tua yang menderita dan uzur dan lain-lain.

  • manja bila bersama si dia...ganas dah macam pengkid bila bersama kawan-kawan...sopan dan pemalu bila bersama orang yang tak dikenali...professional bila berurusan dengan orang penting.senang cerita aku ni multicharacter...haha ada ke word tu?

hahaha yang last tu tak boleh blah kan?


dah kenal aku?

ok itu aje...bye2...salam :)





kasih sayang oleh ;

Thursday, September 8, 2011

apa yang anda lakukan bersama adik semasa cuti? :)

assalammualaikum dan salam sayang semua pembaca yang agak-agak tidak  setia..hihi

dah lama ye aku tak hupdate belog aku ni...

setelah puas aku beraya.....mengumpul duit raya....aku terasa bosan dan aku terfikir pasal belog aku yang dah berkurun tak hupdate..

fuhhh sekejap je rasa cuti selama 2 weeks ni...boleh tambah lagi tak? wuwuwuw~

dah habis raya,demam pulak datang menyerang....hingus selambak ibarat gunung lambak...sabor je la yop...

banyak pulak mukadimah merepek kerepek aku ni kan.ok back to our topic la...

apa yang anda lakukan bersama adik semasa cuti? 


adakah anda :

1. main masak-masak
2. tengok TV
3. tumbuk-tumbuk sebab berebut remote TV
4. pakai makeup setebal kasut 5 inchi dan ambil gambar ala-ala photoshoot
5. beraya rumah orang yang tak kenal dan mintak duit raya? (musim raya)
6. main kejar-kejar
7. jadi mando arahkan adik buat kerja rumah.
8. anda tak buat apa-apa dan tidak menghiraukan adik anda. (paling teruk)

ok tak mahu lah list panjang-panjang nanti makin lama makin merepek pulak.aku tak tau apa yang korang lakukan bersama adik korang bila korang tengah cuti semester ke..cuti sekolah ke...cuti bersalin ke....tapi kalau aku kan,asal aku cuti je mesti perkara yang aku mesti buat bersama adik ialah :

1. bukak lappy..bukak youtube then search lagu kanak-kanak..hamboii adik aku yang si Acha tu suka betul.
2. Tengok kartun 24 jam bersama dia.best jugak la sekali skala layan...tapi lama-lama aku rasa aku dah
    macam masuk dalam dunia kartun dah =.=
3. bukak lagu kuat-kuat dan menari bersama beliau!!! yeay i loike!
4. bukak webcam then kami buat macam talk show mengarut sendiri.dah banyak dah video aku record
    bersama adik aku tu.haha

contohnya macam video ni :



ini la orang yang kunun-kunun nya tak ada kerja yang nak di buat.mengarut depan lappy.sampai lappy pon kadang-kadang hang...sadis betul... =.=

ok moral of the story....

"kanak-kanak ni bijak dan ada 'magic'..mereka boleh baca fikiran anda,mereka boleh tafsir hati anda.so,be nice to them dan ikhlas lah bila melayan karenah mereka.They full of color that can make your life more beautiful than a butterfly"
-aifa afiqah sulaiman,2011-


p/s : hubungan aku dan shaheizy sam semakin lama semakin bahagia.Alhamdulillah...tak sabar nk jmp si dia ahad ni...ooo terlupa pulak,countdown untuk mid sem exam...wish me luck ok!


ok bubui!! salam :)



kasih sayang oleh ;

Saturday, August 27, 2011

special VC Raya dari cik Aifa :)

assalammualaikum dan salam sayang semua..

memandangkan aku tengah sibuk menyediakan persiapan untuk menyambut Hari Raya (sibuk lah sangat kan) , aku tak sempat nak update karangan panjang untuk entry kali ini.

aku pelik dan tabik jugak pada bloggers yang sempat berkongsi cerita pengalam raya mereka pada entry-entry mereka.aku pulak, nak berak pon tak da masa.oktipu.

oleh itu,untuk tidak mengecewakan para pembaca blog aku ni,aku adalah buat video clip sikit sempena raya kali ini.

khas untuk anda semua..

dinasihatkan pengguna berukband banyakkan bersabar kerana perlu menunggu video nie loading.

khas untuk anda semua :)


♥♥░(¯`:´¯)░♥♥♥♥♥SeLaMaT♥♥♥♥♥
░.(¯`•.\|/.•´¯)♥HaRI RaYa♥
░(`♥•.(۞).•´¯)░(¯`:´¯)♥MaaF DiPiNTa♥
░ (_.•´/|\`•._)(¯ `•.\|/.•´¯) ♥JiKa aDa♥
░ ░ (_.:._)░░(¯`•..(۞).•´¯)♥TeRLaNJuR BiCaRa♥
░░♥░ (¯`:´¯)░(_.•´/|\`•._)♥SaaT KTa BRPaNTuN SeLoKa♥
♥░.(¯ `•.\|/.•´¯)::(_.:._)♥DaN BeRGuRau SeNDa♥
░ (¯ `•.(۞).•´¯)♥iKHLaS DaRi HaTi♥
░ ░(_.•´/|\`•._) ♥Salam Ukhwah♥
░ ♥░ (_.:._)´.♥(^.^)v♥
SELAMAT HARI RAYE MAAF ZAHIR...


SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN.. :)

buibui.salam sayang :)



kasih sayang oleh ;

Tuesday, August 23, 2011

My HearT & My Gaduh

salam sayang semua...

entry kali ini aku nak korang tengok ini.

tak nak tengok tak pe.

ada eyelid kan masing-masing?boleh pejam mata.bahaha!


adakah anda dapat buat perbezaan antara rajah 1 dan rajah 2 (dah macam soalan exam dah ni)

Rajah 1





Rajah 2




ok bubui.salam sayang :)

p/s : aku edit gambar ni hanya menggunakan photoscape.aku jadi noob kalau guna photoshop. header atas pon juz guna photoscape je.

ok nak timba air.hostel terputus bekalan air.jadi satu kolej tak mandi.oktipu.bye.








kasih sayang oleh ;

Saturday, August 20, 2011

korean fake! fake!

assalammualaikum dan salam sayang semua...

ok aku kali ni nak berkongsi rasa meluah kata..haha..

ceh..bermadah pulak kan?

semua orang tahu yang lelaki dan perempuan korea semua cun-cun dan kachak-kachak belaka kan?

aku pon mudah terpengaruh bila melihat kekachakkan mereka tu!

kalau tengok,meleleh air liur sebab kulit diorang flawless giler!

kulit aku pon macam bontot kuali..

tapi dekat malaysia ni banyak pula lah yang bajet korea...

fuh...sakit beb mata melihat diorang...

ok ni aku nak kongsi beberapa kumpulan yang bajet agak korea...

kenapa perlu ada MPOP? kenapa tak ada kumpulan yang betul-betul melambangkan identiti melayu kan?kan?


1. kumpulan perempuan bajet korea yang agak tak cukup kain! =.=


ni al kisah kumpulan gula-gula..kumpulan MPOP pertama yang aku pernah usha...pheww mengucap panjang la beb tengok diorang..kalau aku jadi lelaki,cair beb tengok betis diorang yang tak berapa korea tu..hahahah! kunun macam Girls Generation la tu! hahah!
*kakak nie comel lah..tapi akak ni kan orang malaysia..napa nak jadi korea?!kite tak suke tau tak!

2. Ni pulak kumpulan Kedua Bajet Korea.
KUMPULAN MAX 24.7


huyooo HANA TAJIMA jadi pelakon dalam VC ni..bahaha! korea habis! tapi muka melayu bang..tak dapat nak sorok dah..hahah! bajet-bajet! memusnahkan harapan aku untuk mencari jejaka melayu sejati macam shaheizy sam..hahha!
*kenapalah diorang terfikir nak jadi popular dengan cara yang sebegini..oooohhh stress habis..~


kesimpulannya...

AKU MEMANG MINAT ARTIS KOREA..TAPI KALAU YANG BAJET KOREA TU..PLISS LAH...KAN BAGUS KORANG KETENGAHKAN BUDAYA DAN ADAT ORANG MALAYSIA..HUHU BUAT APA NAK AGUNGKAN BUDAYA ORANG LAIN KAN?


ok buibui..salam :)



kasih sayang oleh ;

Wednesday, August 17, 2011

wordless wednesday : si rabbit

salam sayang semua...

wordless for today is.........................

RABBIT YANG COMEL HAK MILIK CIK AIFA! (baru je beli kat THE STORE *showoff)



anyonyonyo....cumel nyeeee dia nie...macam nak geget jep telinge dia tu....heheh!
abaikan model yang sengal di atas =.=

ok bubui! salam :)

kasih sayang oleh ;

Tuesday, August 16, 2011

Realiti kisah cinta muka buku cik Aifa :)

assalammualaikum dan salam sayang semua....

aku memang payah betul nak hupdate entry kali ni..

then tup tap tup tap update,naik entry pasal cinta..

mahu tak muntah dan bosan korang membacanya?

ehem! before that,korang pernah dengar lagu si cilik NAJWA LATIFF tajuk CINTA MUKA BUKU TAK?

Sapa yang tak pernah dengar tu memang kulut banget seyh~ hahaha!

meyh aku bagi video clip beliau ni :



hehe ok mungkin ada orang tak akan percaya apa yang bakal aku ceritakan ini..tapi ini adalah true story based on my love story...

ok...

tak perlu aifa ceritakan apa yang berlaku di antara aifa dan si dia....

just read this lyrics and you can know it..

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. Kenakah rasa itu..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku

**************************************


mungkin terlalu awal untuk aku berkongsi cerita cinta ini al maklumlah...baru berputik..uhuk!! muntah! XD

ktorang berkawan agak lama...tapi hanya di facebook sahaja...yang aku tahu,dia merupakan pelajar outsourcing iaitu pelajar jurusan farmasi tajaan kementeriaan kesihatan Malaysia..cuma beza kami ialah,kami di tempatkan di kolej yang berlainan...

pada satu hari,tanpa aku dan dia rancang...kami bertemu di Jalan Tar Kuala Lumpur..memang tak rancang untuk berjumpa sebab sebenarnya kami putuskan untuk berjumpa selepas raya.Tapi kami dipertemukan pada 14 august 2011.

ye..mungkin terlalu awal untuk aku menjangkakan sejauh mana hubungan kami boleh pergi...

si dia menemani aku membeli baju kurung cotton..and im so impress sebab dia mempunyai taste yang sama dengan aku...dia yang pilihkan baju kurung tu and i love it very much!

kalau korang nak tahu masa ni kami memang dah bermandi peluh..korang tahukan jalan tar kalau waktu tengahari memang panas giler! berpeluh!! si dia lagi lah....berpeluh macam baru lepas kerja sawah! haha! pada masa ni aku cukup serba salah sebab dia terpaksa temani aku untuk pergi membeli belah.korang pon tahu kan kalau perempuan shopping macam mana..pergi satu kedai pastu tak jadi beli =.=

then si dia cakap lah.."awak..jom kita pergi times square je la..kat sini panas sangat lah"


mana tak nye...first date dah dok berpeluh-peluh...aku pulak time tu bajet pakai tudung hana tajima..perh muka pon dah sama berkilat dengan satin shawl aku tu..bahahha!

di times square...

kami pergilah sambung shopping kat sana...huish and once again si dia buat aku tertarik sebab dia tau taste shawl yang cantik ni! semakin bersemangatlah aku untuk mengenali si dia dengan lebih mendalam..cewah..

setelah kepenatan kami meround TS yang terlampau kecil untuk aku tu,si dia pon ajak lah duduk di depan satu kedai di mana ada kerusi di sediakan itu.

si dia berkata : i have something to confess to you.

pada masa ni lagu-lagu romance Taylor swift yang di pasang oleh kedai di depan kami di putarkan.

wahh so sweet...dan aku memang time ni fikir macam cerita fairytale yang aku idam-idamkan selam ini lah...huuu~

si dia tiba-tiba mengeluarkan henphoen dan menaip mesej.masa ni aku snagat bingung,apa yang dia mahu cakapkan...

ishh kata mahu cakap something dengan aku..tapi dok main mesej lak..

eh handphone aku menerima 1 mesej.

aku buka dan lihat tertera nama si dia.

aku baca..

"I LOVE YOU SO MUCH!"

aku tersenyum sambil tersipu-sipu malu... *bweekk

aku malu kot!

tak pernah orang lamar GF cam tu..yeke?ke aku je yang kolot..haha!

then aku pon reply :

"I LOVE YOU TOO!"

hehe kali ni si dia pula yang tersenyum termalu-malu macam siput baby..haha! opss gurau dear! haha!

dan pada masa ni lah aku serahkan keychain boxing yang aku pernah cerita dalam entry yang lepas. [BACA INI]

dan aku telah jumpa siapa yang layak menerima keychain tersebut..


*si dia tak boleh over expose sebab dia so special!

nama dia shaheizy sam.nama manja.bahaha! :)

Alhamdulillah..hubungan kami di restui oleh orang-orang...and aku berharap agar hubngan kami ni sampai ke jinjang pelamin.opss terlebih suda..hehe insyaAllah...

kami tak perlu risau sebab kami dua-dua sudah terjamin kerjayanya...jadi kepada adik-adik yang dok berangan nak bercinta melalui facebook...bahaya....macam-macam boleh terjadi...

yang penting study dulu..dah confirm keje baru boleh fikir nak bercinta ye sayang! :)

ok buibui..salam... :)





kasih sayang oleh ;

Saturday, August 13, 2011

cik Aifa dan satin shawl :)

assalammualaikum dan salam sayang semua....

topik kita pada hari ini ialah~~~~~~~


SATIN SHAWL!


kalau korang perasan kan,satin shawl ni jadi trend kepada gurl-gurly di luar sana..

termasuk lah aku yang terkona tempias satin shawl nie...

kalau korang nak tahu,aku sebenarnya dah lama dah beli satin shawl ni..tapi hampeh sebab aku tak pandai pakai....

berangan nak jadi hana tajima tapi jadi macam hannah montana pakai tudung XD

beribu tutorial satin shawl aku dah tengok kat youtube tapi sepatah haram aku tak dapat ikot! (aku memang suka hyperbola sikit)

tetiba malam tadi aku macam ternampak lah satin shawl yang aku baru beli baru-baru ni....texturenya lebih lembut dari satin shawl yang aku pernah beli sebelum ni.Jadi cam senang je nak bungkus-bungkus kat kepala XD

sebelum ni aku beli satin shawl warna merah mak ngah dengan harga RM 25 ..tapi bila aku pergi tempat jual shawl yang biasa aku pergi tu,harganya just RM15.00 je...jauh beza!

dah lah murah..senang jugak nak pakai....yang satin merah tu,keras macam alas meja!

anyone ada tips nak lembutkan shawl tu?haha!

bila da syok melilit shawl tu,aku sampai tak ingat macam mana terbentuknya shawl aku tu..!

btw,ni first time aku buat animated picture.macam best!



tehee..ada gaya macam hannah montana tak?bahahah!! hamboii berangan sakan aku ni kan....kalau sakit mata boleh tekan tanda 'x' pada bahagian hujung kanan anda :)

agak-agak korang kalau aku pakai shawl ni boleh terburai tak if aku naik ktm yang padat macam tin sardin tu?huh~ dalam bilik je la aku pakai nampaknye..sobs~

another thing,sesiapa yang memerlukan bantuan untuk mengiklankan shawl anda,bolehlah jadikan cik aifa model shawl..bahahhaa! (boleh dapat shawl free) ngeh3~


p/s : aku memang suka camwhore..ada aku kesah? HAHA ooo so tired la sebab tadi aku ada kelas....burn weekend aku minggu ni! =.=


ok bubui! salam :)

kasih sayang oleh ;

Wednesday, August 10, 2011

cik Aifa One step to be pure Malay girl :)

assalammualaikum dan salam sayang semua.

ok dengan sepantas kilat dan segigih Hang Tuah (gigih ke?) aku cuba menaip entry kali ini dengan sepantas kereta sorong bukan kerta Ferrari di sebab kan kesuntukkan masa dan ketimbunan kerja yang sangat banyak (ayat macam orang korea speaks melayu).

hari ini course aku ada OCCUPATIONAL THERAPY CONFERENCE 2011 yang buat pertama kali nya di anjurkan oleh senior kami batch 25.

you guys awesome ok!

aku memang suka upload gambar berjuta lemon yang akan membuatkan blog aku seberat aku. aku tak adalah berat mana.hueheheh~

untuk pengetahuan korang,aku one step to be perempuan melayu terakhir seperti mana yang tertulis di dalam info di atas.(sila pandang atas,tangan ke dada)

macam nak muntah apabila melihat aku berbaju kurung dan bersanggul bunga-bunga seperti seorang seri kandi melayu yang sopan. (muntah lagi)

berjalan terkepit-kepit ibarat perempuan melayu zaman saloma.

tersenyum tersipu-sipu malu macam siput baby..hueee~

straight the point,

aku terlibat dengan persembahan opening iaitu tarian ZAPIN dan tarian MALAYSIA IS TRUELY ASIA...

Ni lah first time aku dok atas pentas KSKB sambil menari keayuan.

macam-macam perasaan ada walaupon masa zaman sekolah dulu selau gak involve dengan zapin-zapin ni.teringat zaman muda..alahaiii~

so, two days before conference tu memang gigih lah berlatih...walaupon time puasa di mana perut kita kosong..tetapi nasib baik stamina aku banyak (mana taknya,sahur macam berbuka)




ni video semasa sesi latihan kami...banyak betul kesilapan time ni lagi-lagi aku..macam entah pape...kesian giler kot partner aku si tony tu...asek kena pijak kaki je oleh aku..tak pon kena tumbuk free oleh aku..nasib kau lah tony...huehehehe~



Day of conference.....aku dan geng-geng alhamdulillah..we all perform well..no more pijak kaki..tumbuk perut...haha..tapi yang kelakarnya,sepanjag perform aku asek ingat kan Tony..."ok,lepas ni Kopak..lepas ni asas...bla..bla..." mesti dia cakap dalahm hati... "SHUTDUP YOU aifa!" ahaha! penonton cakap aku yang paling kecik..macam budak-budak menari...waaa!!korang tahu tak aku yang mana?aku yang pakai bju biru paling light dan yang paling comel tuuu (perasan)...... :)




ni pula tarian penutup....aku sebenarnya tak berapa ingat step..haha! layankan je la ye!! tapi yang ni agak berterabur sebab masa ni lagu rancak then nak bernafas pon tak boleh! hahah!




cik aifa,Nasha dan koreografer dimple jilian :)


bersama shafiee di booth DOT's (kami bukan penjual jamu mak dara tau)


and lastly gambar perempuan paleolitik..haha! duta conference la kunun kan)

Actually banyak lagi gambar..tapi tak kan nak upload semua kan...penat nyah menunggu..haha!ok lah...lastly,one step to be perempuan melayu terakhir was achieved! haha!


p/s : ok nak tidooooo~ penat + tension sebab banyak dugaan dan cabaran sejak akhir-akhir ni..semoga hari ini lebih baik dari hari seterusnya :)

buibui salam :)

kasih sayang oleh ;

Sunday, August 7, 2011

ENTRY MENGELUH : GIVE UP.

assalammualaikum dan salam sayang semua..

mungkin aku akan jadi wordless monday untuk entry kali ini........




lihat saja assignment,report, dan research yang tak sabar nak suruh aku siapkan....

walaupon due date lambat lagi...tapi macam orang kata lah...sikit-sikit lama-lama jadi bukit...

macam tu lah assignment and what so ever yang sedang menunggu aku ni...

alahiii....entry kali ini penuh dengan keluhan dan rintihan...sobs~

sesungguhnya bulan puasa ini menguji kesabaran aku.....

tak apalah..bulan puasa bukan satu halangan untuk aku...

dan sekarang aku rasa serba salah dekat one of my group..sebab aku mengaku aku kurang beri komitmen sejak akhir-akhir ni....sorry dear...huhu

aku berasa give up setelah melihat deretan assignment dan research dan akhirnya aku hanya memandang ringan semua tu.

WAKE UP AIFA!

aku kena kuatkan semangat dan lepas ni aku akan beri sepenuh komitmen terhadap tugasan dan tanggungjawab aku sebagai seorang pelatih!

remember aifa,

kau lagi setahun lebih lagi nak habis dan lepas ni kau dah nak kerja..

lagi banyak cabaran dan tugasan yang perlu kau selesaikan..

jadi jangan mengeluh!

caiyo2!

SEMOGA SELEPAS INI SEGALA URUSAN DIPERMUDAHKAN....amin~


p/s : sejak akhir-akhir ni suka dengar lagu cinta muka buku-najwalatif :)


ok bye salam :)



kasih sayang oleh ;

Friday, August 5, 2011

cik Aifa jadi pengacara dokumentari?!! OMG!

assalammualaikum dan salam sayang!

waduh sudah lama aku tak hupdate belog aku ni kan...dah bersarang labah-labah....berhabuk! achOooOmM!

sejak bulan puasa ni aku malas sikit nak update belog...tak tahu kenapa..mungkin masa terluang di penuhi aktiviti yang lebih faedah?agaknya la...hahaha!

ok!!

firstly aku nak cakap yang aku lupa bangun sahur.

fine!

terlajak tidur..sedar-sedar dah azan subuh...mak aiiii redha je la!!


lepas tu tak ingat pulak yang hari ni aku kena pergi PUSAT KUSTA NEGARA untuk buat interview dengan warga emas kat sana bagi memenuhi kehendak projek Geriatric kami...


aku pergi sana bukan naik KTM ataupon motor ataupon benda yang bergerak.

aku pergi sana menggunakan kaki aku yang semakin lama semakin berotot-otot macam malik nor.

sudahlah jalan berbukit-bukit! dah macam jungle tracking bawak payung dah aku tadi.kawan aku si Daryl la tunjukkan shortcut untuk pergi sana.Fuhhh memang laluan yang mencabar!Denai,jurang,curam,cerun semua aku lalui demi semangat untuk menyiapkan projek kami tu.

cuba korang bayangkan.....

tak sahur + perut kosong + puasa + turun naik bukit + berpanas


tidak mengapa.......Puasa bukan satu halangan buat aku untuk melakukan semua itu.. :)


udah la..malas mahu berceloteh panjang...jom kita tengok short dokumentari dari cik Aifa ni yang telah berjaya di rakam oleh paparazi Yaminnnnnaaah~ haha!



kami tak dibenarkan untuk mengupload interview yang penuh disebabkan kami mesti menjaga kerahsiaan pesakit :)

enjoy this video..

selepas selesai semua tu....jom kita tengok gambar yang sempat di snap di Pusat Kusta Negara....view yang sangat cantik!!!!! tempat ni lah setting untuk filem Khurafat! yeah!

daryl jadi radicare di Pusat Kusta...cian... :(


kat sini rasa macam nak golek-golek je!


bajet model lah kau aifa..ooooww ada gaya seorang tukang sapu kuat berangan =.=



motip aku tadah tangan?



bunge kuning-kuning macam kabikushikabigemm!


buibui...salam sayang :)


p/s : pukul 4 petang ni ada latihan zapin...waduh... -pengsan-



kasih sayang oleh ;

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...