pari-pari Aifa

About Me

My photo
perempuan yang hidup dalam kenangan :)

Sunday, May 29, 2011

cover..jangan tak cover...

assalammualaikum dan salam sayang semua....

fiuhhh~~~ baru dapat on lappy dan baru dapat update blog....hahaha so,aku kena cover untuk 2 hari aku tak tulis blog lah ni??? oh..tidak-tidak.....aku bukan PENULIS TEGAR..ahha!

ok...sekarang aku dah ada kat rumah kesayangan..baru start cuti sebenar aku..masalahnya cuti ke?aku rasa lebih banyak 'aktiviti' yang aku lakukan di rumah berbanding di kolej..

kalau di kolej,bangun pagi je pergi kelas,petang pula buka laptop,online sampai pagi esoknya..hahha..kantoi aku tak study...eip!! aku study ok!

kalau kat rumah...pagi-pagi dah kena bangun sebab ada 'alarm' daripada mama suruh jaga adik memandangkan mama dan ayah ada kerja...fiuhh~~~ nasib baik adik aku tu comel.haha..tapi bila dah bangun,tak comel langsung sebab nakal...haha..

aishh..nak update blog pon macam rasa lain sikit sebab environment berbeza dari kat bilik asrama..so kena sesuaikan diri dalam masa sebulan ni.haha!

ok...aku malas nak cover entry-entry aku yang lepas..sebab aku bila dah sampai rumah aku jadi blogger sampah..hahaha!!! jahat nye aku kata diri aku macam tu kan...realiti kot...

btw,tadi aku pergi kenduri kawen...teringin aku nak makan nasi minyak,so aku rembat je lah kenduri kahwin siapa pon...aku tak kenal pon siapa orang tu..aku main ikut je parents aku...asalkan aku dapat memenuhi permintaan anak dalam perut aku ni..bahahhaa.dah macam orang mengandung mengidam makanan pula kan..tidak lah..aku just teringin nak makan..so aku pergi je lah kerja kahwin..mana lah tahu aku dapat berkat jumpa jodoh aku kat kerja kahwin tu...haha gatai!

then malam pula family aku ajak makan KFC...aishhh pelbagai kontroversi pula KFC ni..tak apa lah...aku tak nak makanan yang aku makan tu syubhah...so aku yakin makanan yang aku makan tu halal...huhu...insyaallah~

ok,ni aku nak kongsi sedikit gambar-gambar yang sempat aku snap merata-rata tempat..haha!!

dari sungai buloh ke terminal bersepadu selatan 1 jam setengah...sampai TBS pukul 1 petang...tiket bus pukul 3 petang..jadi lone ranger dengan bawa barang yang macam nak pindah rumah....aishhh lama betul jadi pisang kat TBS.....nak pergi toilet pon terpaksa bawa beg kehulur kehilir.. =.='

ni pon terpaksa minta sorang remaja perempuan yang boleh dipercayai (agak-agak je) jaga kan beg aku sebab masa ni tak tahan giler nak pergi toilet!!! seperti kata orang.sambil menyelam minum air..amik gambar kat dalam toilet.... (masa ni tak pikir langsung pasal beg aku) HAHAHA!
thanks akak cantik jaga kan beg kite~~ :)


dalam bus pon amek gambar gak.....ramai betul kanak-kanak dalam bus...lepas tu,kenapa semua budak-budak comel tu tengok aku?aku comel gak letewww~~ bahahaha! OK BUKAN! sebab diorang nak aku punya teddy bear...apa ko ingat aku dah besar aku tak ada teddy bear?? nak letewww~ pi mintak mak! AHAHAHA -kejam-

wah...akhirnya aku selamat sampai di BATU PAHAT.....home sweet home.............. :)
(abaikan kaki hitam itu)

balik je rumah,esoknya aku ikut parents aku kenduri kahwin kawan diorang.aku bukan kenal pon..tak pe lah..asalkan dapat makan nasi minyak pon cukup lah~~ erkk~ alhamdulillah..kenyang! AHHA..
hai..nama saya CIK AIFA...malam tadi contact lens saye koyak.jadi malam ni pergi dinner dengan family,saye pakai spec.Oleh itu,saye kelihatan NERD ok.

ni adik aku yang palin kecil.nama dia icha.masa ni kat restoran fast food.aku kena tengok-tengokkan dia mana lah tau dia jatuh ke..kena buli ke..OK BUKAN! dia membuli orang! TIDAKKK~ tapi aku tengok dia ni suka berkawan..cuba tengok gambar tu...dia sedang membantu rakan baru nya naik tangga..comelnya tangan dia hulurkan dekat kawan dia tu....baik seperti akaknya..ehek! *malu*

gambar BENGIS dari icha sebagai penutup tirai.HAHAH..masa ni dia tak mau duduk...ayah suruh makan ayam tu..tapi dia tak nak.nak main abame je...

PELAT word for today

abame = taman permainan

ok...itu sahaja untuk hari ini,kelmarin dan hari sebelumnya..aku dah rangkumkan dalam satu entry..hahahhaha!!!

p/s : nak update blog sehari pon susah kalau kat rumah.bukan sebab line lembab..tapi sebab banyak 'aktiviti' yang telah tersedia untuk aku..hahah

salam sayang..popai :)


kasih sayang oleh ;

6 comments:

Unknown said...

hahahhhahaha. kedekutnya bebear dia tu :D cehh, ni bukan nak pindah rumah. mcm nak lari umah jeee :p

Aifa Afiqah Sulaiman said...

hhehehhe eyfa....bebear bsyukk tu..nt pengsan dak2 kecik tu..haha -alasan- org lari uma x bwk bnyk2 brg..ssh nk lari..heheh!

HaNa Hani said...

grgnyer muke adek
haha
^_^

Aifa Afiqah Sulaiman said...

hehe,...mmg garang..ada gaya samseng x?hahah!

Anonymous said...

Assalam sister, nak tnya...dr sg buloh ke tbs naik apa? Komuter? Teksi? Brp tmbng? Sori saya br di kl...nk blik kb :(

Aifa Afiqah Sulaiman said...

Wasalam dik, dr sg buloh ke tbs naik ktm saje.. Terus je dr ktm sg buloh ke tbs.. Tambang mse zmn akak rm2.00 cm tu rasanya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...