pari-pari Aifa

About Me

My photo
perempuan yang hidup dalam kenangan :)

Sunday, May 15, 2011

macam mana sebut BBQ?babique @ barbique @bibique? huahah

salam sayang semua..!! erkkkk!!! opsss kekenyangan pulek....ngehehee~ Alhamdulillah....
aifa baru balik dari jamuan BBQ yang dianjurkan oleh batch aifa.....sedap-sedap diorang bakor..aku tak la....aku tukang makan je tau..muahahaha...

gambar mr goolie yang aku curik


pinjam ye mr goolie :)


menu-menu yang di bakor tadi ialah sweet corn..sweet chicken..sweet sosej...sweet meat...sweet fish ball...kenapa nama mereka semua sweet??sebab..semua makanan tu bersalut madu...fuhh terbaekkk~

aku tak adalah terpikir nak snap-snap picture oleh kerana hanphone aku pon cikai je...bile amek gambar..gelap gelita...dah la aku ni memang sedia hitam..di tambah lagi dengan kegelapan malam..nampak gigi dengan mata putih je...hak3!

tapi tadi memang meriah la....sebab ape??sebab lecturer2 kesayangan sudi datang jamuan kelas kami...di harap selepas ini dapat makan bersama-sama lagi.secara tak langsung mengeratkan hubungan silatulrahim antara kami..insyaallah...

yang kelakarnya,ketua program aku boleh cakap kat aku..

"haa..aifa...awak tak reti dok diam ke?online je kerjanya..hehe"

aku pon memberi senyuman yang paling manis kat dia..hehe...tak boleh buat apa lah..tu je kerja aku buat selepas exam....kah3..

tapi sebelum balik tu,masa aku salam dia..dia cakap lah.... "awak ni..suka sangat online.."

adoii aku dah dikenali dengan hantu online...mana tak nye...orang bukak FB,muka aku yang terpacak kat box online tu...orang nak tidur..muka aku lagi ada kat box tu...haha...macam tak pernah tidur pulak aku kan...

ok sambung balik cerita..

aku pergi jamuan tu lepas maghrib..aku datang pastu aku tolong buat-buat sibuk kat situ...aishh jangan kate aku pemalas pulak..aku nak tolong..tapi da ramai yang buat..haha..ok lah tu dah ada niat nak menolong kan.mueheheh..jahat nye aku...

aku makan punya lah banyak..naik buncit perut aku nie....makan sepuasnya....tapi lepas tu aku blah je...sounds kejam giler kan?tapi actually aku ada sebab yang munasabah aku meninggalkan majlis tu..sebab aku ada meeting la wei.....kire ok lah tu aku otw nak pergi meeting aku angkat dua kerusi letak kat cafe...tolong juga..hehe...

tengah-tengah on the way jalan tu...ada suara-suara sumbang belakang aku..

"aish...siapa nama budak perempuan depan ni ek?yang masuk debat tu.."

"siapa wei?cikgu Heliza Helmi.."

hotak mung.....punyalah lawa aku...wakakak...kalau dibandingkan aku dengan cikgu heliza..macam taik cicak....heliza yang part putih..aku yang part hitam banyak..hahhaa..

tetiba budak lelaki belakang aku tu pon pintas aku...

"Course awak dah habis exam ye?"

"aah.." (sambil aku melemparkan senyuman kambing)

"nama awak hai...hai..err"

"nama saya Aifa.."(aku ptotong je cakap dia..ko ingat nama aku Hi5 ke ar?ala..yang budak2 suke tengok tu)

lepas tu aku blah macam tu aje....ok..budak yang tegur aku tu budak yang pernah masuk debat...team dia lawan team aku...sekarang dia super duper senior sem 6..course lain..and yang penting dia kalah debat :) muahaha jahat aku..tapi dia terer..macam pembangkang negara!

aku pon pergi lah meeting tu...

aku pon tatu macam mana aku nak endingkan entry aku kali ni...hahaha...macam tergantungkan..tapi nak buat cam ne..tak ada modal lagi nak cerita...huahaha...jangan marah nyah....ok..lau aku dapat kutip gambar-gambar masa BBQ td aku upload untuk tatapan korunk ok.... :)

p/s : esok aku kena bangun pagi...sebab esok aku ada meeting kat kolej..padahal semua orang bangun untuk ambil attendance then boleh balik sambung tidoq lagi..aku pulak kena panjat bukit untuk pergi kolej..kenapa panjat bukit pula??mesti korunk tertanya-tanya kan..nanti lah aku cerita pasal kolej aku ni.....memang sihat siapa yang masuk kolej aku ni..huahaa~ :)

sampai jumpa.....popai...muahx! salam~




kasih sayang oleh ;

4 comments:

Ferfarfer said...

PANGGIL JER PAPE. JANJI MAKAN SBB SEDAP!

Aifa Afiqah Sulaiman said...

hahaha.....tp teringin nak tau sebutan y sbnr..cikgu farah panggil ape?haha!

Mohd. Shafiee Bin Mohd. Desa said...

BBQ = Banyak Betul Q (berbaris).... 2 yg sebtol nya... aku dpt fakta nie masa aku wt kajian untk penyilangan dua angka untk tahap perpaksiran....

Aifa Afiqah Sulaiman said...

err oooww bgs btol ko pny petaksiran tu..haha...btw..ble nk kerja kat dewan bahasa dan pustaka?hahahha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...