pari-pari Aifa

About Me

My photo
perempuan yang hidup dalam kenangan :)

Monday, May 23, 2011

gedik lah kau perempuan~

Assalammualaikum dan salam sayang semua.....

seperti biasa,tajuk entry macam nak cari gaduh je kan..tapi actually....

entry kali ni aku nak habaq pasai SUKAN dan PEREMPUAN.

nothing much yang aku boleh cerita..tapi memandangkan tadi course aku ada anjurkan Sukan OT not overtime ok...its OCCUPATIONAL THERAPY..haha my course.
tapi aku tak involve jep.aku tukang sorak...aku tak malu mengaku yang aku ni memang kaki bangku..owwww memang tidak pandai bersukan lah senang cerita.

kalau nampak aku tengah main bola tengah padang atau nampak aku tengah lari 400 meter tu memang kagum giler lah aku.sebab tak mungkin aku involve dalam semua tu.HAHA..ini adalah fakta ye.bukan main-main....

"cik aifa,jaga kulit ke..."

hamboiii kalau aku jaga kulit,dah lama aku tak turun padang beri support ok....dan aku tak payah nak jaga kulit sebab memang aku dah hitam pon...hahha..naturally black ok.dengan bangga nye aku berkata.hahha....aku ada terbaca satu artikel kesihatan ni...bahawa,wanita yang berkulit cerah senang untuk sunburn dan perempuan yang kult gelap susah untuk gelap tetapi akan bertambah gelap..so apa maksud tu?tak sama ke dengan sunburn?bukan..maksudnya di sini,perempuan yang berkulit cerah berpotensi besar untuk mendapat sunburn dan kulit mereka akan terkupas dan kemerah-merahan....ouchh mesti sakit kan?HAHA..tapi tak apa lah..tak payah beli blusher banyak-banyak.HAHA!

then ada pula yang berkata begini...

"cik aifa control ayu ke tak nak main bola..."

no way man...siapa cakap aku control ayu tu silap sama sekali..sebab aku TIDAK ayu ok...aku just TIDAK suka bersukan...HAHA...kalau aku control ayu,aku kentut pon dalam tandas lah beb..hahaha..setiap kali nak kentut,cakap dengan roomate.. "awak..saya mahu mengeluarkan gas sebentar di toilet ye.." huh...bukan type aku macam tu.HAHA.then kalau aku control ayu,sudah semestinya aku pergi sukan aku bawak make up segala,pakai heels kat padang..pffss~

"aish...macam mana nak sihat kalau tak bersukan.."

siapa kata aku tak sihat..aku sihat..alhamdulillah...cuma myb tak lah sesihat orang yang bersukan..ark3!!! aku kira bersukan juga..keluar peluh jadi tukang sorak..ingat senang ke nak jadi tukang sorak..memerlukan semangat yang kental gitu! ahaha! tapi memag aku tak minat sukan..seriously~

ok,back to my topic...aku ni senang sangat terpesong dari cerita asal...huhu

macam ni...berdasarkan observation skill yang aku belajar kat kolej...aku selalu memantau gelagat girls apabila bersukan..walaupon aku bukan minah padang,tapi aku observer yang sangat berdedikasi.ahaha..

korang perasan tak,kalau girls main bola mesti ada dengar diorang menjerit kan??ni aku cakap bukan untuk sesiapa tau..ni jikalau jenis yang macam aku masuk gelanggang futsal..ahha!

diorang menjerit bukan pasai apa...korang jangan sesedap rasa diorang dok menggedik kat dalam gelanggang tu..hadehh..mentaliti orang yang sukar kita ubah....huhu korang pernah dengar TAKOT BOLA tak???korang tahu tak kalau orang yang tak biasa main sukan yang melibatkan bola ni amat gerun apabila melihat bola menuju ke arah mereka..sebab tu lah mereka semua dok menjerit..sesiapa yang tak dapat bayangkan mengapa mereka dok menjerit bila kena 'tampaq' dengan bola mai sini aku habaq....

korang cuba bayangkan,bola tu bulat kan,..then keras..pastu dok terbang laju ke arah tempat yang tidak sepatutnya...kalau perempuan tahu lah part mana...tak perlu aku habaq kat korang..kang nanti ada lelaki-lelaki miang baca naya aku..ahhaa...uissshhh sakit wooo......silap-silap boleh kena penyakit wooo...haha...kalau aku lah kan,aku takot kalau bola tu datang tanpa amaran..aku tak suka benda terkejut-terkejut ni.HAHA.

kenapa perlu menjerit...sebab nak menjerit lah...dengan jeritan kita boleh menerbitkan rasa semangat dan meningkatkan pengeluaran adrenalin di dalam tubuh badan kita.jadi kita boleh sepak sekuat hati kita.ok,ini teori aku buat sendiri.HAHA =.=


kenapa perlu menjerit??sebab dah nama pon perempuan..tidak suka kekasaran...haha main sepak bola tersepak kaki mestilah menjerit kesakitan kan..haha..seganas-ganas perempuan macam aku..ganas ke aku?ok..mestilah ada sifat 'keperempuanannya' kan.......

haa..tu pasal perempuan dan bola sepak/futsal ...ni kalau time lumba lari pula...

makkk aiiiii.........macam gempa bumi!!! sebab tu aku tak suka!!! aku malas nak describe panjang..tak pasal-pasal aku punya blog jadi 18sx pula..haha lagi satu,kalau perempuan yang ada pipi macam aku,comfom ia pon lari sama..hahha....rintangan tinggi jadi nak lari pon susah la beb...


memandangkan aku tengah rajin nie....aku sempat lah lukis-lukis....dah macam budak-budak tadika dah..hahah ok lah tu..nampak bentuk lagi kn??

senang cerita..kalau ada hari sukan atau apa-apa,aku involve..tapi aku join SUKANEKA..ahaha..truly sukan for me..haha

akhir kata,MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA!

p/s : doakan kejayaan aku tau...myb esok atau lusa aku dapat result final exam..harap sangat dapat naik sem..hihihi!! :)

salam semua..popai~


kasih sayang oleh ;

8 comments:

Anonymous said...

sentap. maen biasa ja pm.. takdeklah menjerit sangat. emo tetiba. lalala.

zaer said...

hahaha, cik Aifa ni boleh jadi pengkritik sukan....heheh kritian membina

Aifa Afiqah Sulaiman said...

haha kak tini...xmo sentap2 meyh....ni kalau aifa yang main bola @ spesis y jenis takot bola..haha!

Aifa Afiqah Sulaiman said...

zaer..hahaha kritik jak lebih..main x nak pon..hahaha!

Fy Hashim said...

aifa.. aku tag ko dlm contest k..

http://fifynotperfectos.blogspot.com/2011/05/sunshine-smile-contest.html

Aifa Afiqah Sulaiman said...

ok mekk..nt aq vote ko bnyk2..hehe!

zaer said...

sebb nk jaga kulit..oklah tu..tapi kalau pakai sun block ok gak kan...

Aifa Afiqah Sulaiman said...

zaer..hehe yup3..ok..tp sun block pon aifa tarak ada =.=' hahah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...